Program je objavljen, vstopnice že v (pred)prodaji!

Program je objavljen, vstopnice že v (pred)prodaji!

NOVICA - 23.10.2025

Zaradi izjemnega zanimanja dodatna projekcija filma Belo se pere na devetdeset

Najtežje pričakovani slovenski film zadnjih 20 let Belo se pere na devetdeset je postal tudi najhitreje razprodani film v zgodovini Liffa, saj smo v treh dneh predprodaje vstopnic napolnili kar tri Linhartove dvorane. Dodatna projekcija filma bo v nedeljo, 16. 11., ob 11. uri v Linhartovi dvorani CD.

NOVICA - 21.10.2025

Na novinarski konferenci smo razgrnili program 36. Liffa, začela se je predprodaja vstopnic

Programski direktor 36. Liffa Simon Popek je povedal, da Liffe letos obeta dober in atraktiven program. Na letošnjem festivalu bo na ogled 93 celovečernih in 39 kratkih filmov. Izpostavil je, da bodo izbrani filmi festivala po nekaj letih premora spet na ogled tudi v Kinu Šiška.

»Praznik filma je znova pred nami,« je dejal generalni direktor Cankarjevega doma Jure Novak: »Dvorane bo napolnilo skoraj 50.000 obiskovalk in obiskovalcev, ljubiteljev filma, Liffe pa se bo odvijal doma, v Cankarjevem domu, v Kinu Šiška, Kinu Bežigrad, Kinoteki, Kino Dvoru, na AGRFTju, in še v Mariboru, Novem mestu in Celju.
V razdrobljenem svetu je ritual kina pomemben gradnik skupnosti. V temi kinodvorane se za čas trajanja filma povsem posvetimo umetniškemu delu, obkroženi s soljudmi, ki se potopijo v ista vesolja, v isto konvencijo. V dvorane vstopamo vznemirjeni, v pričakovanju, ven pa hodimo včasih v tišini, včasih glasno, včasih olajšani, veseli, žalostni, razočarani, navdušeni, vsekakor pa drugačni kot smo vstopili. Vseh se nas film tako ali drugače dotakne in bolj kot se mu prepustimo, več svetov in življenj lahko doživimo.«

»Telekom Slovenije že tri desetletja strateško podpira Liffe kot enega ključnih nosilcev filmske umetnosti v regiji. Partnerstvo z Liffom je odraz naše skupne vizije – spodbujanja kulture, povezovanja in ustvarjanja doživetij, ki nas navdihujejo in bogatijo. S tehnološkimi inovacijami, kot je platforma NEO, omogočamo sodoben, personaliziran dostop do festivalskih vsebin, ki presega klasične okvire ogleda filmov. Naš novi pametni pomočnik pa ljubiteljem festivala Liffe omogoča, da manj časa porabijo za odločanje in več za uživanje ob dobrih filmskih zgodbah,« je dodal Luca Borzatta, direktor Razvoja produktov in storitev pri Telekomu Slovenije. Pametni pomočnik se nahaja na spletni strani Telekoma Slovenije www.telekom.si/liffe.

Vabljeni k branju uvodnika sekcije Retrospektiva: Kelly Reichardt

Vztrajanje v drugosti

Kelly Reichardt je temeljno ime sodobnega ameriškega neodvisnega filma. Je cineastka, ki svoj pogled vztrajno usmerja drugam – na obrobje in skozi detajle vsakdana, kjer izkopava tisto prezrto, odrinjeno, nevidno. V kontekstu ameriške mitologije, ki jo subtilno, a načelno spodkopava, so to zgodbe žensk, delavskega razreda, komaj vidni odtisi staroselcev, živahne sledi živali, ki bistveno določajo naravo njenih podob, ter predvsem dolgi prizori pokrajine, ki vseskozi poudarjajo odtujenost človeka in hkrati njegovo bitno neodtujljivost svetu. Reichardt, ki se je sicer rodila in odraščala v prekarnih močvarah Floride, je za sidrišče svoje vizije ameriške družbe izbrala oregonsko pokrajino, kamor se je pozneje tudi preselila. Urbana obrobja, ki nastopajo v njenih filmih, z ene strani obdaja skalna visokogorska puščava, z druge pa globoki zeleni gozdovi, prostranost katerih zvesto definira njene filmske zgodbe. V tem smislu izstopa njen prvenec Travna reka (1994), postavljen v zaspano floridsko predmestje, kjer se v odmevih velike ameriške zgodbe Bonny in Clyde naveličana in zdolgočasena gospodinja Cozy skupaj z odpadnikom Leejem poda na potovanje – le da je to brez ljubezni, brez ceste in brez zločina. Reichardt pri tem vpeljuje realistični slog skozi rabo naturščikov, dejanskih krajev in brez izrazitih stilističnih posegov v oblikovanje filmske podobe.

Kljub uspehu na Sundanceu je nato trajalo kar dvanajst let, da si je Reichardt izborila možnost za snemanje naslednjega filma: Stara radost (2006) je za avtorico pomenil slogovni prestop, ki mu dodobra sledi še danes – neoneorealistični slog, ki ga določa poglobljen dialog z naravo, je potencirala v ritmu, kakršnega odraža počasni film in s katerim prepušča detajlom, da skozi skrbno konstruiran pogled razpirajo neizrečeno ter za gledalsko pozicijo odpirajo polje empatičnosti in senzibilnosti v razmerju do filmske podobe. Scenarij za Staro radost, film o odtujenih prijateljih, je nastal v sodelovanju z oregonskim pisateljem Johnom Raymondom, ki je v nadaljevanju postal režiserkin nepogrešljivi sodelavec. V filmu Reichardt sicer prevzame tudi vlogo montažerke, ki jo vztrajno izpolnjuje v vseh svojih nadaljnjih projektih.

Sledi še en film ceste brez ceste in brez cilja – Wendy in Lucy (2008). V zgodbi, postavljeni v gospodarsko krizo, ki Wendy skupaj z njeno (režiserkino) psičko Lucy prisili v iskanje boljšega življenja na Aljaski, režiserka uvede igralko Michelle Williams. Z njo v nadaljevanju ustvari celo paleto različnih ženskih obrazov, ki jih v filmih, kot sta Ženske zgodbe (2016) ali Pojavljanje (2022), igralka poustvari z izjemno pozornim minimalizmom geste v razmerju do čustev in družbene (spolne) umeščenosti likov.

Na še eni cesti brez konca se izgubljena sredi oregonske pokrajine znajde tudi kolonija naseljencev v filmu Meekov odcep (2010). Z njim avtorica poseže po temeljnem delu ameriške mitologije – po vesternu. Toda namesto akcijskega spektakla režiserka skozi dekolonialistično in feministično lečo postreže s pozorno študijo spola in mita. Podobno si trope vesterna na novo prilasti in jih definira tudi v filmu Prva krava (2019), v katerem z nežno zgodbo o moškem prijateljstvu ter razmerju med lastništvom, kapitalom in krajo razbija mite neoliberalne Amerike. Reichardt naklonjenost raziskovanju filmskih žanrov nakazuje tudi s filmoma Nočne poti (2013) in Vodja operacije (2025). Vendar podobno kot pri vesternu tudi v omenjenih filmih avtorica kaže, da so žanrski tropi zanjo zgolj izhodišče za raziskovanje morda nepričakovanih tematskih in idejnih oprimkov – ekološki triler tako postane tiha meditacija o krivdi, film o ropu galerije pa senzibilna študija značaja in naključja kot tudi barve in kompozicije v filmu. Reichardt tako v spodkopavanju vseh filmskih pričakovanj in skozi izredno pozornost do medija samega na vse načine dokazuje svoj sloves velikanke ameriškega in svetovnega filma.

Anja Banko

Očarljiva Desna, režija Julija Solnceva
Stara radost, režija Kelly Reichardt
icon-alt

V dvorane vstopamo vznemirjeni, v pričakovanju, ven pa hodimo včasih v tišini, včasih glasno, včasih olajšani, veseli, žalostni, razočarani, navdušeni, vsekakor pa drugačni kot smo vstopili. Vseh se nas film tako ali drugače dotakne in bolj kot se mu prepustimo, več svetov in življenj lahko doživimo.

icon-alt

Jure Novak

generalni direktor Cankarjevega doma

UTRINKI

35. Liffe v številkah

1
filmov
1
držav
1
projekcij
1
obiskovalcev
1
mednarodnih gostov
1
pogovorov

icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt
icon-alt

36. Ljubljanski mednarodni
filmski festival
  • icon-alt
  • icon-alt
  • icon-alt
@ 2025 Liffe. Vse pravice pridržane.

Festival

Vstopnice

Program

Press

Razno

36. Ljubljanski mednarodni
filmski festival

Festival

Vstopnice

Program

Press

Razno

  • icon-alt
  • icon-alt
  • icon-alt
@ 2025 Liffe. Vse pravice pridržane.
Raba piškotkov
Ta spletna stran uporablja piškotke. Z vašim soglasjem vam bomo naložili tudi piškotke za izboljšanje vaše uporabniške izkušnje.
Dovoli vse
Zavrni vse
Obvezni piškotki
Obvezni piškotki zagotavljajo bistveno funkcionalnost. Spletna stran brez piškotkov ne more pravilno delovati in jih lahko izključite le s spreminjanjem nastavitev brskalnika.
Analitični piškotki
Analitični piškotki nam pomagajo izboljšati našo spletno stran z zbiranjem in poročanjem podatkov o njeni uporabi.
Google Analytics
Shrani nastavitve