SL

    Pogovor po projekciji serije Jezero

    6. november 2019

    Novinarska javnost si je ogledala prva dela TV-serije Jezero, ki bo na sporedu Liffovih Predpremier 16. in 17. novembra, pred televizijskimi sprejemniki pa bo serija v šestih delih predvajana zadnje dni leta na programu Televizije Slovenije. Po projekciji je programski direktor Simon Popek o seriji spregovoril s sorežiserjem in soscenaristom Matevžem Luzarjem, izvršnim producentom Janezom Pircem in urednikom igranega programa na Televiziji Slovenije Janijem Virkom. 

    Luzar je povedal, da je bilo pisanje scenarija dialog in čeravno bi bilo pri filmu več scenaristov neobičajno, pa je pri TV-serijah celo nasprotno, več scenaristov je skorajda pravilo, kot se je uveljavilo v izrazu »writers' room«, ki ga je Luzar omenil; Jezero so napisali štirje scenaristi: Srdjan Koljević, Matevž Luzar, Miha Hočevar in pa pisatelj romana, po katerem so serijo posneli, Tadej Golob. Scenarij so razvijali eno leto, prizore pa so posneli v petinpetdesetih snemalnih dneh, med lanskim decembrom in letošnjim februarjem, pri čemer so se morali ozirati tudi na siceršnje obveznosti igralske zasedbe, saj je ta med letom angažirana ne samo pri filmih, temveč predvsem po gledališčih. Projekt je bil tehnično zahteven, saj je bil posnet, kot se za noir, skandinavski oziroma »alpski« krimič tudi spodobi, pozimi; občinstvo je po projekciji pohvalilo tako igralsko zasedbo kot tudi fotografijo, še zlasti zasnežene bohinjske pokrajine ob jezeru, čeprav je bila, kot smo izvedeli, polovica prizorov posneta tudi v Ljubljani ali njeni okolici. Režiser je dejal, da je roman že sam odlično gradivo za film, saj da je izjemno filmičen, svoje delo pa je izvrstno opravil tudi direktor fotografije Miloš Srdić. Producent Janez Pirc je bil vesel Popkovega hudomušnega komentarja, da »se v seriji vidi denar«, četudi razpoložljivega denarja nikoli ni povsem dovolj. Pirc je priznal, da so se trudili napraviti serijo videti dražjo, kot je proračun dopuščal, ta pa je navadno višji ne samo v državah severneje od nas, temveč tudi južneje. 

    Zbrane je zanimalo tudi, kako so se ustvarjalci odločali glede igralske zasedbe; ali so imeli že vnaprej pred očmi kakšno ime. Luzar je povedal, da preferenc vnaprej s sorežiserjem Klemnom Dvornikom nista imela in da sta h kastingu pristopila enako, ob čemer je še zlasti izpostavil izjemno motiviranost igralcev med samim snemanjem, saj kljub zahtevnim pogojem snemanja pozimi ni niti enkrat kdo zbolel. Glede zasedbe glavnega lika Tarasa Birse je dejal, da ima ob branju romana vsakdo pred očmi svojega, zato je bilo treba opraviti kar nekaj avdicij, preden jih je povsem prepričal igralec Sebastian Cavazza, ki se tako kot njegov lik v romanu tudi pred platom ob zgodbi še razvije in v vlogi nasploh blesti. Občinstvo je za konec zanimalo še, ali sledi tudi ekranizacija nadaljevanja kriminalke Leninov park. Virk tega odgovora še ni imel, režiser pa je priznal, da ga vsekakor zanima tudi nadaljnje razvijanje likov iz Jezera, torej tudi takšen scenarij ni povsem izključen.

    Zapisala Nataša Šušterič
    Foto Iztok Dimc