SL

    Novinarska konferenca

    23. oktobra 2019

    V sredo, 23. 10. 2019, je bila v Klubu Cankarjevega doma tiskovna konferenca prihajajočega Liffa, na katerem je programski direktor festivala Simon Popek predstavil program letošnjega, jubilejnega, že tridesetega Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala. Dogodek je povezovala vodja promocije in trženja festivala Janina Pintar, sodelovali so direktor strateške poslovne enote Množični trg pri Telekomu Slovenije Samo Ošina, urednik igranega programa TV Slovenija Jani Virk, režiser filmske predelave Jezera Matevž Luzar, iz Društva za uveljavljanje kratkega filma Kraken je prišel Matevž Jerman, iz Art kino mreže Slovenije podpredsednik Jure Matičič, iz Centra Ustvarjalna Evropa strokovna sodelavka Motovile Ines Kežman, Kinodvorov Kinobalon pa je predstavila Petra Slatinšek.

    Simon Popek se je najprej zahvalil pokroviteljem in partnerjem: glavnemu pokrovitelju Liffa Telekomu Slovenije, ki podeljuje nagrado vodomec, medijskima pokroviteljema Delu in Europlakatu, spletnemu medijskemu pokrovitelju MMC RTV Slovenija in Ministrstvu za kulturo. Ponosno je oznanil, da bo tudi letošnji festival Liffe potekal s podporo programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa – MEDIA.

    Letošnja prizorišča zunaj osrednjega Cankarjevega doma ostajajo Kino Komuna, Kinodvor, Slovenska kinoteka, Liffe bo letos prvič gostoval v Kinu Bežigrad. Zunaj Ljubljane si bomo Liffove filme lahko ogledovali v Anton Podbevšek teatru Novo mesto, Mestnem kinu Metropol Celje in MariBOXU v Mariboru.  

    Samo Ošina je opozoril na nagrade vodomec, ki jih bo Telekom letos podelil že štiriindvajsetič. Opozoril je, da bo letošnji Liffe prav poseben še po nečem – festival namreč pričakuje milijontega obiskovalca Liffovih filmov v tridesetih letih festivala. V Telekomu Slovenije bodo poskrbeli, da si bo milijonti obiskovalec lahko ustvaril svet po svoje, saj mu bodo podarili letno naročnino na NEO, ki zagotavlja najboljšo uporabniško izkušnjo tv- in drugih vsebin.

    Simon Popek je povedal, da bodo letošnjo mednarodno žirijo za nagrado vodomec sestavljali Alexander HorwathLabina Mitevska in Sonja Prosenc.

    Matevž Luzar in Jani Virk sta spregovorila o uspešnem sodelovanju na Televiziji Slovenija s serijo Jezero, pri čemer je Virk opozoril na neugodne razmere za financiranje večjih filmskih projektov, kar pa ne onemogoča kakovostnih tv-serij, kot je v zadnjih letih trend tudi v tujini. Matevž Jerman je predstavil kratkometražne filme, pri izboru katerih so se ravnali po uspešnosti filma na festivalih in po izraziti avtorski poetiki. Še zlasti uspešen je romunski film Božično darilo (The Christmas Gift), izstopa tudi finska produkcija, saj so v izbor Evrope na kratko uvrščeni kar trije finski filmi, od domačih pa se je mednje prebil film Potop Kristijana Krajnčana. Petra Slatinšek je predstavila izbor letošnjih filmov znotraj programa Kinobalon, pri čemer je povedala, da bomo lahko izbirali med šestimi celovečerci, še zlasti je izpostavila etiopski dokumentarec Anbessa in kanadski film Kolonija: mularija (Une colonie), dodala pa, da nikakor ne gre za filme, ki bi bili namenjeni zgolj otroškemu občinstvu oziroma da izbrani filmi presegajo žanr (zgolj) mladinskega filma. Jure Matičič je predstavil žirijo in nagrado Art kino mreže Slovenije ter vodilo pri izboru filmov, ki bi bili morda drugače lahko spregledani, poudaril je še, da letos obhajajo deseto obletnico Art kino mreže in povabil na strokovno srečanje 14. novembra, ki bo potekalo v okviru spremljevalnega programa. Ines Kežman, strokovna sodelavka Motovile, ki je izvajalka Centra Ustvarjalna Evropa, je predstavila strokovno predavanje Kako spodbuditi ustvarjalni in festivalskoprodajni potencial filma v nastajanju? ter študiji primerov mednarodno uspešnih filmov s podporo programa Ustvarjalna Evropa MEDIA: Lara in Zgodbe iz kostanjevih gozdov.

    Simon Popek je predstavil programske sklope, Fokus bo letos poskrbel za retrospektivo kubanskega filma, ki bo njegova »prva obširnejša predstavitev pri nas«, ogledali si bomo filme kubanske revolucionarne dobe, ki letos slavi šestdesetletnico nastanka, kar pet filmov režiserja Tomása Gutiérreza Alee, seveda bo eden izmed teh najslavnejši kubanski film vseh časov Jagode in čokolada (Fresa y chocolate), ki sta ga leta 1993 posnela Gutiérrez in Juan Carlos Tabío. Simon Popek je poudaril, da je imel kubanski filmski inštitut ICAIC precejšnjo avtonomijo, zaradi česar predstavljeni filmi slovijo po duhovitosti in kritičnosti pa tudi po eksperimentalnih tehnikah. V programskem sklopu Retrospektive si bomo letos lahko ogledali sedmerico filmov znamenite Agnès Varda, ki bodo – tako kot kubanski filmi – razporejeni kronološko in prav tako zajemajo filmsko umetnost, posneto od petdesetih let do zadnjega desetletja prejšnjega stoletja, retrospektivo pa bo sklenil avtobiografski poslovilni film Agnès o Vardi (Varda par Agnès), izdan v letošnjem letu. Sklop Posvečeno je namenjen režiserju Abelu Ferrari, ki bo z nami tudi na slavnostnem odprtju festivala.

    Programski direktor je med letošnjimi filmi izpostavil Razbijalko sistema (Systemsprenger) ki in jo označil za »pretresljivega in enega najmočnejših filmov na letošnjem festivalu nasploh«, režiserja Prekle (DildaKantemirja Balagova za izjemnega esteta, ki prikazuje posledice skrajnega izčrpavanja Leningrada iz ženske perspektive, Izdajalca (The Traitor) je ocenil kot »močan političen italijanski film«, saj prikazuje odmeven sodni proces proti sicilijanski mafiji, med režiserji je Popek še zlasti izpostavil »stalnico« Kena Loacha, »ki mu je uspelo angažirati angleško javnost z zadnjimi filmi«, zlasti z Jaz, Daniel Blake (I, Daniel Blake). Z letošnjim celovečercem Medtem ko vas ni bilo (Sorry We Missed You) Popek opozori na aktualnost prikazanega problema nedostojnosti prekariatskega dela tudi pri nas, ta problem je namreč še zlasti pereč med mlajšimi zaposlenimi. O novem filmu Obtožujem! (J'accuseRomana Polanskega je dejal, da govori sam zase, posebej pa je pohvalil nenavaden južnokorejski film Parazit (Gisaengchung), ki ga je primerjal z Jokerjem. Popek je dejal, da gre za »enega izmed filmov leta, ki je inteligenten, komunikativen in vendar za najširše množice gledalstva«. Letos si občinstvo lahko ogleda tudi najnovejši film Wernerja Herzoga Družinska romanca d. o. o. (Family Romance, LLC), pri katerem je »ločnica med dokumentarnim in igranim filmom težko določljiva«, Svetilnik (The Lighthouse) režiserja Roberta Eggersa pa je izpostavil zavoljo njegovega »izjemnega vizualnega utripa, posnetega v črno-beli estetiki nemega filma v slogu režiserja Guya Maddina«. Za film Zajec Jojo (Jojo Rabbit) je še napovedal, da bo zagotovo polariziral občinstvo, čeprav gre za satirično komedijo. Zastrupljeni zombiji (Soy toxico) so po Popkovem mnenju »hipoteza naše prihodnosti«, kot svojega favorita pa je izpostavil še francoski film Semiš jakna (Le daim), ki ga je priporočil v ogled, rekoč, da ga pravzaprav ni mogoče opisati z besedami.

    Tiskovno konferenco je sklenila Janina Pintar, ki je povedala, da so prejeto novinarsko gradivo, v katerem so katalog, programska knjižica z urnikom in fotografije vseh filmov obogatili Telekom Slovenije, Droga Kolinska, članica Atlantic Grupe, Storck Adria, Tobačna Grosist in Pivovarna Laško Union.

    Zapisala Nataša Šuštaršič

     

    Foto: Iztok Dimc
    Glavni pokrovitelj / Main sponsor
    Telekom Slovenije
    Spletni medijski pokrovitelj / Online media sponsor
    Medijska pokrovitelja / Media sponsors
     
    S podporo programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa / MEDIA With the support of Creative Europe - MEDIA Programme of the European Union