SL

    Sklepna prireditev s podelitvijo nagrad

    22. 11. 2019

    Sklepna prireditev letošnjega, jubilejnega 30. Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala Liffe je potekala v soboto, 23. 11. 2019, v nabito polni Linhartovi dvorani Cankarjevega doma. Občinstvo je s pritajeno jazzy izvedbo skladbe Toxic uvodoma pozdravil Denis Beganovič trio z vokalistko, nato pa je na oder stopila voditeljica Tajda Lekše. Ta se je najprej zahvalila navzočim in pokroviteljem, nato pa večer podelitev festivalskih nagrad z ogledom filma začela z mislijo: »Zgodba je metafora/////.« Najprej je bila podeljena nagrada Kinotrip za film, ki ga izbere mladinska žirija, letos v sestavi Uma Hajsinger, Iva Katušin, Nika Oblak, Eva Palčič in Nina Škerlep. To je na odru zastopala Iva Katušin, nagrado pa je prejela ganljiva družbenokritična drama Medtem ko vas ni bilo Kena Loacha. Žirija je tako nagradila film, »ki nas je pretresel s svojo socialno občutljivostjo in močno družbenokritično noto ter se nas dotaknil s svojo človečnostjo. Film govori o problemih, s katerimi se soočajo številne družine danes in kar nas, mlade, na trgu dela čaka jutri, če kolesja izkoriščanja ne bomo ustavili.« Producentka Rebecca O'Brien je žiriji in festivalu odgovorila z videozahvalo, v kateri je povedala, da se festivala niso mogli udeležiti, saj so igralci porazgubljeni po državah sveta, režiser pa je zaseden zaradi političnega angažmaja pred bližajočimi se splošnimi volitvami v Veliki Britaniji. Nagrado je tako v imenu ekipe prevzel Dragan Barbutovski, direktor British Councila v Sloveniji.
    Letos je festival Liffe prvič podeljeval tudi nagrado Art kino mreže. Žirijo, ki je izbirala film, so sestavljali Anja Bajda, Tim Božič in Staš Stermecki. Ta je podelil tudi nagrado, ki jo je prejel film Ema Pabla Larraina, in prebral utemeljitev, v kateri so bili pohvaljeni številni aspekti tega »estetsko dovršenega, […] marsikdaj vsebinsko in estetsko drznega […] izdelka z močnim avtorskim podpisom« od izvrstnega scenarija prek igre do vizualne in zvočne prepričljivosti. Nagrado je v imenu ekipe filma prejel predstavnik distribucijske hiše Demiurg. 

    Nagrada svetovnega združenja filmskih kritikov fipresci je bila tokrat podeljena filmu, ki ga je med tistimi iz sklopa Perspektive izbrala mednarodna žirija v sestavi: Bernard Besserglik (Francija), Dina Pokrajac (Hrvaška) in Sanja Struna (Slovenija). Nagrada fipresci je bila tako podeljena filmu Monos Alejandra Landesa, Besserglik pa je v utemeljitvi prebral, da film »fantastično upodobi padec v norost in strašljiv vpogled v vojne grozote, v kombinaciji z izjemno igralsko zasedbo in vrtoglavo, na trenutke nadrealistično fotografijo«, bil pa naj bi tudi »nepredvidljiv, neobrzdan, popolnoma izviren in nekoliko nor«. Nagrado je v imenu režiserja prevzel kar programski vodja festivala Simon Popek, ki je spomnil, da bo film tudi del rednega programa Art kino mreže in ga bo v kinematografih še mogoče videti.

    Sledila je nagrada za najboljši kratki film. Žirija, ki so jo sestavljali Ivan Bakrač, Marina Kožul in Andraž Jerič, je najprej naklonila posebno omembo filmu Božično darilo Bogdana Muresanuja, njen nagrajenec pa je bil kitajski kratki film režiserja Pang-Chuan Huanga Lani, ko je vlak šel mimo. »To poetično dokumentaristično raziskovanje, nastalo iz potovalne radovednosti, je nostalgičen prispevek k ustavljanju časa, ki ga omogoča uporaba fotografskega aparata,« je med drugim zapisala žirija, ki jo je zastopal Jerič, film pa je v imenu celotne ekipe prevzela oblikovalka zvoka.

    Zatem je bila podeljena nagrada zmaj. Najboljši film po mnenju občinstva je bil izbran tako na prizoriščih projekcij kot po SMS-sporočilih, kar je omogočil glavni pokrovitelj filmskega festivala Telekom Slovenije. Zmagal je japonski film Vsak dan je dober dan Tatsushi Ohmorija. Med še eno glasbeno poslastico Beganovičevega tria se je stopnjevala napetost, k suspenzu pa je prispevala tudi razglasitev milijonte prodane festivalske vstopnice, ki jo je v ponedeljek, 18. 11., kupil Žiga Roš ter za nagrado od Telekoma Slovenije prejel celoletno naročnino na Neo, od Cankarjevega doma pa abonma Liffe po Liffu za dve osebi.

    Na vrhuncu večera so tako podelili glavno nagrado vodomec; mednarodno žirijo, ki je iz sklopa Perspektive izbirala zmagovalni film, so sestavljali Alexander Horwath, Labina Mitevska in Sonja Prosenc, ki je nagrado podelila. Najprej so izpostavili dva filma, ki si zaslužita posebno omembo, in sicer Laro Jana Oleja Gersterja in Angela Markusa Schleinzerja. Osrednjo nagrado letošnjega jubilejnega festivala pa je prejel film Prekla ruskega režiserja Kantemirja Balagova. V utemeljitvi je pisalo, da film »občinstvu živo približa zgodovinsko obdobje, leningrajsko zimo 1945/46, ob hkratnem popolnem obvladovanju sodobnega filmskega jezika. Tako filmska tematika, liki, prefinjena psihologija kot tudi pripovedne in vizualne strategije učinkovito nagovarjajo sodobno občinstvo.« Nagrado je v imenu filmske ekipe prevzela namestnica direktorja Ruskega centra znanosti in kulture v Ljubljani Marina Guskova. Nato se je oder izpraznil, polna dvorana pa si je ogledala film Mlečni zobje avstralske režiserke Shannon Murphy.

    Po projekciji Mlečnih zob Shannon Murphy se je v prostorih Kluba CD odvijal še zadnji družabni dogodek letošnjega Liffa, in sicer zabava ob zaključku festivala. Brezštevilni pogovori o letošnjih filmskih presežkih in podeljenih nagradah so tokrat potekali ob plesnih ritmih DJ Borke in rockersko obarvanem repertoarju Jameson Banda, poskrbljeno pa je bilo tudi za gurmanske užitke. Opazili smo tudi veliko znanih obrazov, mdr. pevca Vlada Kreslina, igralca Braneta Završana, igralko Lučko Počkaj, generalnega direktorja RTV Igorja Kadunca, radijskega voditelja Jureta Longyko, pisatelja in urednika Janija Virka, urednika Mladine Grega Repovža, novinarje Izaka Koširja, Marka Crnkoviča in Ženjo Leiler, kritika Dražena Štadra, pisatelja Andreja Predina, glasbenico Katarino Rešek alias Kuklo Kesherović, predsednika VZMD Kristjana Verbiča in predsednika uprave Mercatorja Tomislava Čizmića. Na vrhuncu večera je zbrane presenetila velikanska torta, s katero je festival še enkrat pospremil pomembno obletnico.

    Zapisal Andraž Jež

    Foto Iztok Domc