SL

    Marc Susini

    21. 11. 2019

    Svoboda je razdelil nocojšnje gledalstvo, ki je množično odhajalo, morda nekateri iz konservativnih ugovorov, po projekciji pa smo se pogovarjali, da morda pa tudi zato, ker je občinstvo pričakovalo – glede na sočni opis desadovskega razvrata – še več, morda še veliko več razvrata in desadovske krute domiselnosti. Po koncu filma se nam je pridružil igralec Marc Susini, ki je v filmu nastopil kot grof de Tesis. Preostalo občinstvo kar ni moglo razumeti, zakaj je toliko ljudi odhajalo vseh, resda nekoliko dolgih, 132 minut, glede tega je bilo kar nekaj vprašanj, ki jih je moderator Toni Cahunek spretno posredoval igralcu. Ta je povedal, da pravzaprav nima odgovora; res je film sicer nekoliko neprijeten, nelagoden – kakopak namerno –, da pa so tudi v Cannesu ljudje odhajali. Naprej je povedal še, da so se na snemanju v nekem toplem portugalskem gozdu povsem zabavali, pravzaprav pa niso snemali le ponoči, temveč tudi podnevi, ti posnetki naj bi bili tudi politično nazornejši, je namignil. A je režiser hotel prikazati predvsem noč, ki naj bi bila primernejša za takšno početje in podvzetje. Glede dela z Albertom Serro je še povedal, da je bil povsem brezkompromisen, z igralci se ni želel pogajati glede vlog, temveč je želel – desadovsko –, da povsem ubogajo njegova navodila. Ob tem pa jim ni hotel niti scenarija predložiti v branje! Med gledalci smo potem razvijali vprašanja, ali filmu pomanjkanje strukture in prizoritvene različnosti škoduje; mnenja so bila tokrat precej deljena. Igralec je povedal še, da je z režiserjem sodeloval tudi pri predprejšnjem filmu La mort de Louis XIV, pri katerem prav tako ni bilo klasičnega dela po scenariju (enako strategijo je ubral tudi režiser nemega filma Modrček, smo lahko slišali na enem izmed letošnjih pogovorov po koncu filma). Glede lastnega dela je igralec priznal, da sledi notranjemu monologu, po večini pa je odgovarjal o režiserjevih namenih. Denimo, da obožuje zgodovinske dogodke, a le za inspiracijo, zgodovinski resnici pa ne sledi zvesto. Seveda ga nismo mogli povprašati še o vlogi de Sada v filmu, Susini pa nam je zaupal, da je Liberté seveda de Sadova igra, v kateri so premierno nastopili nemški igralci, istoimenski film pa se je po igri zgledoval, a le v prvem delu. Kako zelo, pa nam ni znal zaupati, saj scenarija pač niso poznali.

    Zapisala Nataša Šušteršič

    Foto Iztok Dimc