SL
    30. liffe logo



    • Kino Bežigrad

      Kino Bežigrad

      Nova lokacija

    Dni
    Ur
    Minut
    Sekund
    Pred nami je 60. Jazz festival Ljubljana. Letošnji program še posebej odraža bogastvo slovenske glasbene scene, ob tem pa ponuja vznemirljiv izbor mednarodnih umetnikov. Festival je ogledalo značilnosti časa in trenutka, v katerem živimo, pa tudi raznovrstnosti domačega godbenega prizorišča v vseh njegovih odtenkih, tako generacijsko kot po načinu glasbenega izražanja. Lahko zatrdimo, da še nikoli doslej nismo bili priče tako močno razvejanemu glasbenemu dogajanju v Sloveniji s številnimi avtorji in glasbeniki, ki delujejo v širokem polju jazza. Pogumni pristopi in odlične izvedbe so naju prepričali, da mora biti festival prav tako pogumen. Poslanstvo Jazz festivala Ljubljana je zagotoviti prostor novim snovanjem. Želiva, da bi vsi delovali v smeri, da bosta tako letošnja kot jubilejna izvedba festivala prihodnje leto najlepši praznik glasbe za domačo in mednarodno glasbeno skupnost ter številne obiskovalce.

    Prvi veliki korak v tej smeri je letošnja ponudba desetih brezplačnih koncertov v Parku Cankarjevega doma. Poudarek je na predstavitvah domačih zasedb in slovenskih glasbenikov kot vodij ali delov mednarodnih zasedb. Poleg tega bo Park prostor še za novi Oder pri starem drevesu, kjer bo z godbenimi vložki posegala mlada, nadobudna generacija glasbenikov, ki v svojem ustvarjanju razmišljajo kreativno. V Parku bo potekalo celodnevno dogajanje, namenjeno tako posameznikom kot družinam. Kot je že običaj, bomo pripravili tudi poseben program za najmlajše.

    Prenovljeni koncept festivala je lahko uspešen samo s podporo občinstva. Od samega začetka oblikovanja letošnjega programa sva imela v mislih vaše zadovoljstvo in sloves programsko najbolj drznega festivala v Evropi*. Meniva, da se drznost ne izkazuje samo z imeni uveljavljenih izvajalcev, ampak tudi s spodbujanjem domače ustvarjalnosti, ki lahko zaživi najbolje, kot je mogoče, samo z vašo podporo.

    Dobrodošli v neomejeni kozmos kreativnosti in glasbenih užitkov!

    Bogdan Benigar, programski vodja 60. jazz festivala ljubljana

    Bogdan Benigar

    programski vodja 60. Jazz festivala Ljubljana

    Cankarjev dom
    Vodja programa jazza in glasb sveta


    Edin zubčevič, programski vodja 60. jazz festivala ljubljana

    Edin Zubčević

    programski vodja 60. Jazz festivala Ljubljana

    7. 10. 2019

    Program in urnik festivala bomo objavili v sredo, 23. oktobra. 
    Takrat se bo pričela tudi predprodaja vstopnic.

    Simon Popek

    Programski direktor festivala
    Foto: Peter Uhan

    Trikrat deset let Liffa 


    Glede na to, da filmu vsakih nekaj let priredijo sedmino, si ne morem kaj, da se ne bi naslonil na Godardovo elegično vodilo ob stoletnici filma, ko je po naročilu Britanskega filmskega inštituta (in s pomočjo Anne-Marie Miéville) zasnoval Dvakrat petdeset let francoskega filma. Dokumentarec ob jubileju, v katerem je prvo stoletnico v grobem razdelil na dva dela: prvo petdesetletnico, ko je nacionalni film nekaj veljal, ter drugo, ko je podlegel ameriškemu imperializmu in ko mu potrebne pozornosti ne namenjajo niti rojaki. 

    V filmu z Michelom Piccolijem, predsednikom »Asociacije  ob stoletnici filma«, sedita v hotelski restavraciji, Godard pa v svoji karakteristično zajedljivi tiradi kritizira projekt Piccolija, ki z odprtimi usti lahko samo strmi vanj. »Zakaj sploh slavimo francoski film, kaj ni mrtev? In zakaj obletnico slavimo decembra 1995, a niso filmi obstajali že prej? Po tvojem se z bratoma Lumière torej spominjamo stoletnice prve prodane vstopnice oziroma stoletnice komercialne eksploatacije filma!« Piccoli Godardovo tezo potem preizkusi v praksi, preostanek dneva hotelske goste in tam zaposlene sprašuje o francoskem filmu; izkaže se, da ima Godard prav, saj mu vsi po vrsti kot najljubše naštevajo ameriške filme, za npr. Marcela Dalia in Pravilo igre pa še niso slišali. 

    Če obhajanje okroglih obletnic prevedemo v slovenski kulturni prostor in kontekst Liffa, smo lahko manj melanholični, čeprav seveda ni dvoma, da sta se tudi Godard in Piccoli (vsaj malo) zafrkavala. Če o stanju Liffa vprašate mene, bi zgodovino festivala razdelil na dekade, in če bi v hotelski kavarni ob meni sedela Jelka Stergel, bi pokomentiral takole: da je bila prva desetletka obdobje uveljavljanja ter vzpostavljanja strukture in identitete festivala (od FAF-a do Liffa), druga čas neslutene popularizacije pri občinstvu in programske širitve (z enega tedna na mamutskih petnajst dni trajanja), tretja obdobje umirjanja (krčenje na obvladljivih dvanajst dni in postopno širjenje v druga slovenska mesta), prilagoditve novim tehnološkim standardom (digitalizacija) in načinom sprejemanja medijskih vsebin, od pretakanja prek spleta do vse bolj priljubljenih tv-serij. 

    Dobri filmi medtem ostajajo in so predvajani. Pred leti smo opravili krajšo anketo med Ljubljančani, kako poznajo »resne« filme in filmski festival; izkazalo se je, da največji problem – poleg nejasnosti, ali Liffe sklanjati ali ne – predstavlja izgovorjava festivalskega akronima: liff, lajf, liffe, liffi so se glasili odgovori. Če je to največji problem, potem smo v sedlu. V resnici nihče ne pozna pravega odgovora, povedano drugače, noben odgovor ni napačen. Na novih trideset!


    Glavni pokrovitelj / Main sponsor
    Telekom Slovenije
    Spletni medijski pokrovitelj / Online media sponsor
    Medijska pokrovitelja / Media sponsors